Dalším světem zaměřeným na oblast AI je lekce Fantastické zábavní parky.

Žáci si v něm prostřednictvím interaktivních úkolů budují pevné základy v oblasti gramotnosti umělé inteligence. Svět je určen pro děti od 8 let a pomáhá jim rozvíjet dovednosti k pochopení, vyhodnocení a efektivnímu využití této vzrušující technologie.“

Prostřednictvím interaktivních výzev v jednotlivých pavilonech, získají žáci praktické znalosti o základech umělé inteligence, analýze dat, etických aspektech a aplikacích umělé inteligence v reálném světě. 

V úvodu se prostřednictvím krátkého výukového programu zorientujete v ovládání Minecraftu tak, abyste se uměli snadno rozhlížet, pohybovat a reagovat s okolím.

Při vstupu do parku se potkáváte s ředitelkou parku Leslie, která potřebuje vaši pomoc… Zábavní park se měl otevřít veřejnosti, ale jsou tu určité problémy. 

Dokážete použít svého AI ASISTENTA, abyste pomohli dostat park do formy? Pomozte obnovit park, aby se stal opět FANTASTICKÝM!

Jakmile se ocitnete uvnitř výstaviště, budete mít k dispozici 3 hlavní atrakce, které budete muset prozkoumat a zprovoznit – Včelí pavilion, Umělecký pavilion a Pavilon světelné show.

Aktivity můžete dokončit v libovolném pořadí. Jakmile však zahájíte jednu aktivitu, nebudete moci přejít k další, dokud nedokončíte aktivitu, kterou jste zahájili.

V průběhu hry se také postupně zpřístupňují doprovodné aktivity na 6 menších stanovištích. Budete si tak moci dopřát popcorn, osvěžit se, vytrénovat robotického mazlíčka, zajezdit na ekologickém zametači a další.

Ale pojďme se na to podívat hezky pavilon po pavilonu 😁.

Včelí pavilon

Ve včelím pavilonu si promluvte se včelařem Sashi. Včelař Sashi potřebuje pomoc – nové robotické včely musí být vycvičeny skutečnými včelami. Žáci budou muset pomocí svého asistenta umělé inteligence analyzovat skupiny včel v parku, aby shromáždili údaje o jejich pylu. Tato data pomohou včelaři zjistit, zda se na výstavišti vyskytují znečišťující látky.  

Po nalezení tři skupin včel, se vraťte do včelího pavilonu za včelařem Sashi, který vám poskytne plodovou plástev, abyste přilákali včelí královnu zpět do pavilonu. A pozor na netopýry🦇😅.

Pro pokračování v další části této aktivity si promluvte si s botanikem Amitem. Poté se před včelím pavilonem objeví zametací vozidlo, na kterém můžete jezdit, abyste se rychleji pohybovali po výstavišti. Pomocí vozidla a dezinfekce vyčistěte park.

Zvládli jste to! Aktivita je dokončena. Můžete navštívit další atrakci nebo se věnovat minihrám.

Umělecký pavilon 

V uměleckém pavilonu na vás čeká kurátor Nitro, který potřebuje pomoc – chce přidat více lidské interakce a využít umělou inteligenci k vytváření nových uměleckých děl. Musí však získat souhlas od účastníků. 

Pomozte získat fotografie a souhlas 8 osob.

Promluvte si s kurátorem a poté si vyberte jedno ze tří uměleckých děl jako základ návrhu. Pomocí počítače, získaných fotografií a generativní AI vytvořte nové umělecké dílo .

Nádhera, nové umělecké dílo je na světě! Můžete navštívit další atrakci nebo se věnovat minihrám.

Pavilon světelné show 

V pavilonu si promluvte s techničkou světelné show Annikou.

Annika potřebuje pomoc – světelná show není synchronizovaná a je třeba analyzovat spoustu dat, aby světla fungovala. 

Vyjděte ven z pavilonu hledat 3 terminály, asistent umělé inteligence zanalyzuje data terminálu. Poté se vraťte do pavilonu světelné show. Po interakci s čipovými sadami na zdi obdržíte 6 žetonů do svého inventáře.

Vraťte se k terminálům. Podívejte se na různé čipy, porovnejte barvy a tečkové vzory na čipech a umístěte je do správných slotů. Jakmile budou mít všechny terminály své čipy, vraťte se na terminál a aktivujte světelnou show!

Dále můžete prozkoumat všechny části výstaviště a minihry nebo se povozit na horské dráze Fantastickým zábavním parkem.

Užijte si fantastickou zábavu! 🎢

Oficiální stránky s materiály k lekci Fantastic Fairgrounds | Minecraft Education