![](https://monika.lekovski.cz/wp-content/uploads/2022/03/20220214_082605556_iOS-1024x768.jpg)
Tentokrát jsme se na práci v Minecraft: Education Edition náležitě připravili. Tématem bylo bludiště a navigace Agenta jednoduchými příkazy.
A protože nám venku krásně nasněžilo, vydali jsme se to nejprve zažít 🙂
![](https://monika.lekovski.cz/wp-content/uploads/2022/03/IMG_6987-1024x768.jpg)
Prvním úkolem bylo vyšlapat „bludiště“ o rozměrech 10×10 čtverců, jeden čtverec měl mít velikost 2×2 stopy. Některé skupiny si s tím poradily hned napoprvé, jiné byly vděčné za naše velké hřiště, jelikož potřebovaly pro správné rozložení několik pokusů 😉
![](https://monika.lekovski.cz/wp-content/uploads/2022/03/IMG_6984-1024x768.jpg)
Pak si žáci rozdělili role, určili start a cíl a pustili se do navigace „agentů“. Pochopení instrukcí i zápis programu zvládala většina dobře, ale i v páté třídě byla největší záludnost pravolevá orientace 🙂
![](https://monika.lekovski.cz/wp-content/uploads/2022/03/IMG_6985-1024x768.jpg)
A teď už hurá do tepla do Minecraft: Education Edition!
![](https://monika.lekovski.cz/wp-content/uploads/2022/03/Snimek-obrazovky-18-1024x731.png)
Z předchozích hodin mají již žáci se stavbou kostičkového světa zkušenost. Tentokrát jsme se ale zaměřili také na společnou práci ve dvojicích a využití školního OneDrive pro sdílení hotových světů mezi sebou, případně pro práci „za domácí úkol“, pokud někomu školní čas na velkolepé nápady nestačil 🙂
![](https://monika.lekovski.cz/wp-content/uploads/2022/03/20220311_081515971_iOS-1024x768.jpg)
Žáci se na začátku práce rozdělili do dvojic, kdy jeden byl zakládajícím hráčem, druhý se pak ke světu připojil.
![](https://monika.lekovski.cz/wp-content/uploads/2022/03/20220214_101341712_iOS-1024x768.jpg)
Zadáním bylo bludiště o výšce 2 kostiček, z vrchního pohledu viditelné tak, aby jím šlo později navigovat Agenta jednoduchými směrovými příkazy.
![](https://monika.lekovski.cz/wp-content/uploads/2022/03/Snimek-obrazovky-14-1024x732.png)
Další vychytávky v bludištích již byly plně na žácích. Důležité bylo nějakým způsobem označit start a cíl. Někteří přidali i další popisky, různé záludné pastičky ve slepých uličkách, ale také třeba nádherné podzemní akvárium, ledový vodopád, farmy, galerie a spoustu dalších úžasných nápadů.
![](https://monika.lekovski.cz/wp-content/uploads/2022/03/Snimek-obrazovky-15-1024x731.png)
Tak sem raději ne 😅
![](https://monika.lekovski.cz/wp-content/uploads/2022/03/Snimek-obrazovky-17-1024x731.png)
Prosím nekrmit 😉
![](https://monika.lekovski.cz/wp-content/uploads/2022/03/20220221_111134978_iOS.jpg)
Práce nám zabrala 3 vyučovací hodiny, proto bylo již na konci první hodiny nutné rozpracované světy uložit a vyexportovat na školní OneDrive. Někteří žáci se rádi stavbě věnovali i doma a další hodinu měli opravdu co ukázat.
![](https://monika.lekovski.cz/wp-content/uploads/2022/03/20220221_073843523_iOS-1024x768.jpg)
Po dokončení bludiště nastal čas zavolat klávesou C svého Agenta a vyzkoušet, zda jej zvládnu naprogramovat tak, aby bludiště prošel. Nejprve to často žáci zkoušeli po částech, ale nakonec se většině žáků podařilo napsat program tak, aby agent prošel bludiště najednou.
Základy z Hodiny kódu se určitě hodily. Problém nebyl ani se dvěma agenty v jednom bludišti. Někteří zkusili začínat proti sobě, jeden na startu, druhý v cíli.
![](https://monika.lekovski.cz/wp-content/uploads/2022/03/20220228_101105259_iOS-1024x768.jpg)
Když žáci zvládli agentem projít vlastní bludiště, nasdíleli si přes školní OneDrive bludiště ostatních.
![](https://monika.lekovski.cz/wp-content/uploads/2022/03/Snimek-obrazovky-19-1024x731.png)
Většinou stihli projít dvě až tři bludiště. O dobrou náladu a ocenění nápadů nebylo v hodinách nouze 😃