V projektových dnech na téma „pohyb“ jsme si vyzkoušeli postavit a naprogramovat „živého pejska“, který je opravdu dobře vycvičený 🐕🐕🦺🦮
Povely sedni, lehni, pac a štěkej zvládl na jedničku. A jak jsme na to šli?
Nejprve jsme si postavili model. Protože se nejedná o model z aplikace, vytvořila jsem si vlastní foto postup v aplikaci Sway (k vidění pod odkazem).
Žáci už mají s programováním lego modelů základní zkušenosti, proto jsem je v začátku práce nechala ve skupině samostatně zkoušet, jak program sestavit tak, aby jejich pejsek poslouchal stejně, jako můj ukázkový model.
Někteří pohyb motoru ladili pomocí počtu otáček, jiní zkusili stupně, cm, či čas.
Při ladění byly případné chyby ihned vidět, občas upadla nějaká ta končetina 😉, motor se otáčel na druhou stranu, či příliš rychle.
Jednotlivá žákovská řešení jsme si společně prošli v závěru hodiny. Ocenili jsme kreativitu i lego doplňky (kostičku, mističku, zahradu,…)
Projektový den s pejskem byl opravdu veselý, a protože se žákům moc líbil, domluvili jsme se rovnou na dalším🤩